header

Kisakatsomoon tarjottimellinen naposteltavaa ja dippejä

kategoriassa Blogi

Tänä kesänä ei ole vapaa-ajanvietto-ongelmia jalkapallon MM-kisojen ansiosta! Kisojen seuraaminen vaatii kunnon eväät. Varaa tarjottimelle erilaista naposteltavaa – kasviksia, ruislastuja, juustoa ja hedelmiä – ja tee kaksi maukasta dippiä, joita on mukava nauttia tv:n ääressä.

Grilli kuumaksi! Grillattua broilerin rintaa ja uunipunajuuria fetan kera

kategoriassa Blogi

Kauan odotettu kesä on täällä, ja moni on siirtynyt kokkaamaan sekä ruokailemaan ulkosalle. Virginon makuöljyt (Chili, Rosmariini ja Valkosipuli) ovat erinomaisia grillausöljyjä, niiden lisäksi liha, broileri ja kasvikset eivät välttämättä tarvitse muita mausteita kuin suolaa ja pippuria. Tuoreita yrttejä kannattaa tietysti lisätä kesäruokiin reilulla kädellä.

WHO suosittelee nyt Itämeren ruokavaliota – täysjyvää, rypsiöljyä, kalaa ja kasviksia

kategoriassa Ajankohtaista

Maailman terveysjärjestö WHO suosittelee nyt Itämeren ruokavaliota, ja kokosi 10 kohdan listan, kuinka noudattaa sitä arjessa – Suomalaistutkija: ”Itämeren ruokavalio pitää painonkin kurissa”.

Kilpailu - Mikä on sinun klassikkoruokasi?

kategoriassa Ajankohtaista

Kiitos kaikille osallistujille! Kilpailu on päättynyt!

Fetasalaatti tuo kevään ruokapöytään

kategoriassa Blogi

Perinteinen fetajuustosalaatti pitää pintansa. Se on erinomainen lisuke monelle ruualle, esimerkiksi grillatulle lihalle tai broilerille sekä varhaisperunoille, ja käy lounaaksi myös sellaisenaan. Uutta makua salaattiin tuovat Virginon makuöljyt, etenkin Rosmariiniöljy ja Valkosipuliöljy sopivat hyvin tämän salaatin kastikkeeksi. Fetasalaattia voi piristää myös hedelmillä, vaikkapa viinirypäleillä tai tuoreilla mansikoilla. Lisäksi vielä sitruunamehua…

Pinaatti-avocadopasta on terveyspommi

kategoriassa Blogi

Avocadopasta on monen herkkua. Pinaatti tuo siihen lisää makua ja ravintoarvoa. Tässä ateriassa on runsaasti E-vitamiinia: sitä on niin avocadossa ja pinaatissa, kylmäpuristetussa rypsiöljyssä kuin saksanpähkinöissäkin. Täysjyväspagetti on terveellistä, mutta siinä on lisäksi se hyvä puoli, että se pysyy keitettäessä irtonaisena. Täydellinen ruokalaji niin lounaalle kuin herkutteluun vaikkapa punaviinilasillisen kera!

Lahnapurilaiset ovat maukasta ja terveellistä pikaruokaa

kategoriassa Blogi

Kaupan pakastealtaasta löytyy kaikkea kivaa ja hyvää helpottamaan kiireistä arkea. Uusin löytöni on lahnasta tehdyt suomalaiset kalapihvit (nimellä saaristolaiskalapihvit), jotka ovat edullisia ja hyvän makuisia. Niistä tehdyt purilaiset maistuivat myös 13-vuotiaalle pojalleni, joka tykkää monen ikäisensä tavoin kalapuikoista ja hampurilaisista. Kun paahdoin leivät voileipägrillissä ja paistoin lahnapihvit pannulla rypsiöljyssä, purilaiset…