header

Rypsiöljy on luonnollinen elintärkeiden omega-3-rasvahappojen lähde

Kalaöljyvalmisteet eivät korvaa kalaa, eikä niitä tarvitse syödä elintärkeää omega-3:a saadakseen, toteaa ravitsemusterapeutti Ursula Schwab Me Naisissa. Keskikokoisen ihmisen omega-3-rasvahappojen saannin turvaa esimerkiksi 2 ruokalusikallista rypsiöljyä päivässä.

Kerää rahaa joukkueelle tai koululuokalle myymällä laadukkaita Virgino-öljyjä!

Seurojen ja koulujen varainkeruuseen on nyt uusi, helppo ja kätevä mahdollisuus. Voit myydä korkealaatuisia, puhtaita kotimaisia Virgino-rypsiöljyjä ja ansaita samalla rahaa vaikkapa luokkaretken toteuttamiseen.

Miksi juuri Virginoa?

Kylmäpuristettu rypsiöljy edistää terveyttä monista syistä. Siinä on hyvin niukasti tyydyttyneitä rasvahappoja ja runsaasti suotuisaa kertatyydyttymätöntä öljyhappoa. Omega-6- ja omega-3-rasvahappoja siinä on ihmisen elimistölle ihanteellisessa suhteessa, 2:1. Kylmäpuristus säilyttää rypsin arvokkaat ominaisuudet ja ravintoaineet. Öljy irrotetaan rypsin siemenistä mekaanisella puristuksella,…

Virgino on osa terveellistä elämää

Hyvä terveys perustuu oikeanlaiseen ruokavalioon, liikuntaan ja positiiviseen elämänasenteeseen. Tasapainoiseen ruokavalioon kuuluu riittävä määrä hyviä rasvoja. Ne edistävät sydänterveyttä, pienentävät rytmihäiriöalttiutta, estävät veren hyytymistä ja alentavat kolesterolia. Pehmeät rasvat vaikuttavat suotuisasti aivoihin: muistiin, oppimiskykyyn ja mielialaan. Niillä on suuri vaikutus…

Tomaattisalsa

Ainekset: 3 isoa tomaattia ½ punasipuli pilkottuna 1 rkl Virgino valkosipuliöljy 1 rkl Virgino chiliöljy 1 rkl limen mehua ½ tl suolaa reilu kourallinen tuoretta korianteria silputtuna

Vesimeloni-fetasalaatti

Ainekset: 180 g salaattijuustokuutioita tai fetajuustoa 250 g vesimelonia (kuoret leikattu pois) ½ kerää tai ruukkua vihreää salaattia ½ dl kurpitsansiemeniä muutama oksa tuoretta timjamia 2 rkl kylmäpuristettua Virgino-rypsiöljyä 2 rkl samppanjaviinietikkaa, limeviinietikkaa tai valkoviinietikkaa ½ tl rouhittua mustapippuria

Grillikanasalaatti

Ainekset: (2-3 annosta) 2-3 broilerfilettä paistamiseen Virgino valkosipuliöljy broilerimaustetta maustamiseen 1 paprika 1 rasia pieniä terttutomaatteja tai kirsikkatomaatteja 2 rkl Virgino kylmäpuristettu rypsiöljy ripaus suolaa 1 ruukku rucola -salaattia 1 pussi jääsalaattia

Hollantilainen pannukakku

Ainekset: 3 munaa 2,5 dl lämmintä maitoa 2 rkl kylmäpuristettua Virgino-rypsiöljyä 2,5 dl vehnäjauhoja 2 rkl sokeria ½ tl suolaa Lisäksi:1 luomusitruunan raastettu kuori 2 dl lemon curd -tahnaa 5 dl mustikoita 2 rkl tomusokeria

Banaanileipä

Ainekset: 3 kypsää banaania 1 dl kylmäpuristettua Virgino-rypsiöljyä 1 kananmuna 1 dl fariinisokeria 3 dl vehnäjauhoja 2 dl kauraleseitä 1 dl kookoshiutaleita 1 dl rusinoita 2 tl luomu vaniljauutetta 2 tl piparkakkumaustetta 1,5 tl soodaa 1 tl suolaa (vaahterasiirappia)

Mustikkapiirakka

Ainekset: 2 kananmunaa 1 ½ dl sokeria ¾ dl Virgino kylmäpuristettua rypsiöljyä 2,5 dl vehnäjauhoja 2 tl leivinjauhetta