header

Rypsiöljy on luonnollinen elintärkeiden omega-3-rasvahappojen lähde

Kalaöljyvalmisteet eivät korvaa kalaa, eikä niitä tarvitse syödä elintärkeää omega-3:a saadakseen, toteaa ravitsemusterapeutti Ursula Schwab Me Naisissa. Keskikokoisen ihmisen omega-3-rasvahappojen saannin turvaa esimerkiksi 2 ruokalusikallista rypsiöljyä päivässä.

Kerää rahaa joukkueelle tai koululuokalle myymällä laadukkaita Virgino-öljyjä!

Seurojen ja koulujen varainkeruuseen on nyt uusi, helppo ja kätevä mahdollisuus. Voit myydä korkealaatuisia, puhtaita kotimaisia Virgino-rypsiöljyjä ja ansaita samalla rahaa vaikkapa luokkaretken toteuttamiseen.

Miksi juuri Virginoa?

Kylmäpuristettu rypsiöljy edistää terveyttä monista syistä. Siinä on hyvin niukasti tyydyttyneitä rasvahappoja ja runsaasti suotuisaa kertatyydyttymätöntä öljyhappoa. Omega-6- ja omega-3-rasvahappoja siinä on ihmisen elimistölle ihanteellisessa suhteessa, 2:1. Kylmäpuristus säilyttää rypsin arvokkaat ominaisuudet ja ravintoaineet. Öljy irrotetaan rypsin siemenistä mekaanisella puristuksella,…

Virgino on osa terveellistä elämää

Hyvä terveys perustuu oikeanlaiseen ruokavalioon, liikuntaan ja positiiviseen elämänasenteeseen. Tasapainoiseen ruokavalioon kuuluu riittävä määrä hyviä rasvoja. Ne edistävät sydänterveyttä, pienentävät rytmihäiriöalttiutta, estävät veren hyytymistä ja alentavat kolesterolia. Pehmeät rasvat vaikuttavat suotuisasti aivoihin: muistiin, oppimiskykyyn ja mielialaan. Niillä on suuri vaikutus…

Uunissa paistettu kukkakaali

Ainekset: kokonainen kukkakaali ½ dl Virgino Rosmariiniöljyä

Kanttarellipiirakka karamellisoidulla sipulilla

Ainekset: Pohja 2 dl grahamjauhoja 2 dl vehnäjauhoja 1 tl suolaa 1 tl leivinjauhetta 1 dl Virgino kylmäpuristettua rypsiöljyä 1 dl vettä

Balsamicomarinoidut sienet

Ainekset: (0,5 l purkkiin) 6-7 dl mietoja, paloiteltuja metsäsieniä tai tummia herkkusieniä suolaa 1 punasipuli (tai ½ isosta) 2 valkosipulinkynttä 8 kokonaista maustepippuria 6 kokonaista mustapippuria 2 laakerinlehteä½ tl sokeria persiljaa tai lehtipersiljaa

Ahvenia ja myskikurpitsaa timjamilla

Ainekset: 1 kg myskikurpitsaa 1 iso sipuli 1 valkosipulinkynsi pari kourallista tuoretta timjamia tai 2 tl kuivattua timjamia 3 rkl Virgino kylmäpuristettua rypsiöljyä 1 dl kasvislientä suolaa myllystä mustapippuria myllystä sitruuna ahvenia tai muuta vaaleaa kalaa Virgino kylmäpuristettua rypsiöljyä paistamiseen

Sienirisotto

2-3 annosta Ainekset: 3 dl risottoriisiä 1 dl Virgino-rypsiöljyä 8 dl vettä 1 kana- tai kasvisliemikuutio 1 sipuli 150-200 g sieniä (kantarelli, suppilovahvero tms.) 1/2 dl parmesaani-juustoraastetta 50 g voita muutama kierros mustapippuria myllystä 2 rkl silputtua tuoretta persiljaa

Manteli-hunajakakku

Ainekset: 150 g mantelijauhetta 2 dl sokeria 2 dl vehnäjauhoja 2,5 tl leivinjauhetta 5 kananmunaa 2,5 dl kylmäpuristettua Virgino-rypsiöljyä 1/2 dl juoksevaa hunajaa 1 appelsiinin mehu 1 (luomu)appelsiini pestynä ja viipaloituna 1 dl kuorittuja saksanpähkinöitä 1 rkl tuoreen rosmariinin lehtiä