header

Rypsiöljy on luonnollinen elintärkeiden omega-3-rasvahappojen lähde

Kalaöljyvalmisteet eivät korvaa kalaa, eikä niitä tarvitse syödä elintärkeää omega-3:a saadakseen, toteaa ravitsemusterapeutti Ursula Schwab Me Naisissa. Keskikokoisen ihmisen omega-3-rasvahappojen saannin turvaa esimerkiksi 2 ruokalusikallista rypsiöljyä päivässä.

Miksi juuri Virginoa?

Kylmäpuristettu rypsiöljy edistää terveyttä monista syistä. Siinä on hyvin niukasti tyydyttyneitä rasvahappoja ja runsaasti suotuisaa kertatyydyttymätöntä öljyhappoa. Omega-6- ja omega-3-rasvahappoja siinä on ihmisen elimistölle ihanteellisessa suhteessa, 2:1. Kylmäpuristus säilyttää rypsin arvokkaat ominaisuudet ja ravintoaineet. Öljy irrotetaan rypsin siemenistä mekaanisella puristuksella,…

Virgino on osa terveellistä elämää

Hyvä terveys perustuu oikeanlaiseen ruokavalioon, liikuntaan ja positiiviseen elämänasenteeseen. Tasapainoiseen ruokavalioon kuuluu riittävä määrä hyviä rasvoja. Ne edistävät sydänterveyttä, pienentävät rytmihäiriöalttiutta, estävät veren hyytymistä ja alentavat kolesterolia. Pehmeät rasvat vaikuttavat suotuisasti aivoihin: muistiin, oppimiskykyyn ja mielialaan. Niillä on suuri vaikutus…

Savulohi-perunasalaatti varhaisperunoista

Ainekset: 600 g varhaisperunoita 300 g savustettua lohta ½ nippu retiisejä 2 kevätsipulia varsineen 1 maustekurkku kuutioituna (tuoretta tilliä)

Kanavartaat

Ainekset: 4 annosta 800 g broilerin koipi/reisilihaa (luutonta) 2 dl Virginon Valkosipuliöljyä 2 valkosipulikynttä n. 0,5 dl soijaa mehut puolikkaasta sitruunasta tai 2 rkl viinietikkaa 8 kpl puisia vartaita 1 viiden litran minigrip-pussi

Grillattu broilerisämpylä

Ainekset: 4 annosta 1 dl TyrniVirgino glasyyriä 400 g ohuita broilerinrintaviipaleita 150 g kesäistä kaalisalaattia 4 viipaletta pekonia 1 iso punasipuli ohuina viipaleina 4 viipaletta savujuustoa 4 kpl Sub-sämpylöitä tai tavallisia sämpylöitä

Mansikka-vuohenjuustosalaatti ja vehnäolutvinaigrette

Ainekset: salaattia (esim. lollo rosso, tammenlehväsalaatti tai romaine) 1 l mansikoita 200 g vuohenjuustoa 1/2 dl pinjansiemeniä  Kastike: 3 rkl valkoviinietikkaa 3 rkl rypsiöljyä 3 rkl vehnäolutta suolaa ja mustapippuria myllystä ripaus sokeria

Pannarimurot

Ainekset: 3 dl maitoa 2,5 dl vehnäjauhoja 2 kananmunaa 1,5 rkl kylmäpuristettua Virgino-rypsiöljyä ½ tl suolaa 1 rkl sokeria 1 tl vaniljasokeria

Tattarivohvelit

Annoksesta tulee n. 10 vohvelia gluteeniton Ainekset: 3 munaa 3,5 dl maitoa 1 dl kivennäisvettä 2 dl tattarijauhoja 1 tl leivinjauhetta 0,5 tl suolaa 1 rkl sokeria 0,5 dl Virgino rosmariiniöljyä (tai Virgino kylmäpuristettu rypsiöljy)