header

Rypsiöljy on luonnollinen elintärkeiden omega-3-rasvahappojen lähde

Kalaöljyvalmisteet eivät korvaa kalaa, eikä niitä tarvitse syödä elintärkeää omega-3:a saadakseen, toteaa ravitsemusterapeutti Ursula Schwab Me Naisissa. Keskikokoisen ihmisen omega-3-rasvahappojen saannin turvaa esimerkiksi 2 ruokalusikallista rypsiöljyä päivässä.

Miksi juuri Virginoa?

Kylmäpuristettu rypsiöljy edistää terveyttä monista syistä. Siinä on hyvin niukasti tyydyttyneitä rasvahappoja ja runsaasti suotuisaa kertatyydyttymätöntä öljyhappoa. Omega-6- ja omega-3-rasvahappoja siinä on ihmisen elimistölle ihanteellisessa suhteessa, 2:1. Kylmäpuristus säilyttää rypsin arvokkaat ominaisuudet ja ravintoaineet. Öljy irrotetaan rypsin siemenistä mekaanisella puristuksella,…

Virgino on osa terveellistä elämää

Hyvä terveys perustuu oikeanlaiseen ruokavalioon, liikuntaan ja positiiviseen elämänasenteeseen. Tasapainoiseen ruokavalioon kuuluu riittävä määrä hyviä rasvoja. Ne edistävät sydänterveyttä, pienentävät rytmihäiriöalttiutta, estävät veren hyytymistä ja alentavat kolesterolia. Pehmeät rasvat vaikuttavat suotuisasti aivoihin: muistiin, oppimiskykyyn ja mielialaan. Niillä on suuri vaikutus…

Pestokastike

Ainekset: 1-2 ruukkua basilikaa 70 g parmesaaniraastetta 50 g saksanpähkinöitä 2 isoa valkosipulinkynttä 1 1/2 dl Virgino kylmäpuristettu rypsiöljy suolaa

Kaurainen peltileipä

Ainekset: 6 dl sämpyläjauhoja 4 dl vehnäjauhoja 3 dl kaurahiutaleita tai leikattua kauraa 4,5 dl kädenlämpöistä vettä 4 rkl Virgino-rypsiöljyä 25 g tuorehiivaa 1 rkl sokeria tai hunajaa 1,5 tl suolaa 1 kananmuna

Halloumi-pastasalaatti

Ainekset: 1 pkt halloumi-juustoa kourallinen kirsikkatomaatteja keräsalaatti 2 kurkkua 1 porkkana tuoretta basilikaa 1 dl proteiinipastaa 2 kananmunaa vuorisuolaa mustapippuria rouheena 4 rkl kylmäpuristettua Virgino-rypsiöljyä 1 sitruunan mehu

Sinihomejuustopastaa ja lohta

Sinihomejuustopasta: 250 g nauhapastaa (tagliatelle) 2½ dl ruokakermaa 250 g sinihomejuustoa (esim. Castello Blue) 1 rkl vehnäjauhoja 250 g kirsikkatomaatteja 4 rkl Virgino-rypsiöljyä tai Valkosipuliöljyä rucolaa

Tomaattikeitto leipäkuoresta

(2:lle) Ainekset: 2 tlk tomaattimurskaa (800 g) ½ sipuli 3 rkl Virgino Valkosipuliöljyä ½ dl silputtuja aurinkokuivattuja tomaatteja ½ tl kuivattua timjamia 1 tl sokeria pari kierrosta mustapippuria myllystä 2 pientä pyöreää maalaisleipää ½ dl vuohenjuusto- tai mozzarellaraastetta tuoretta basilikaa

Porkkana-linssisosekeitto

Ainekset: 2 kg porkkanoita 2 sipulia 1/2 dl Virgino Valkosipuliöljyä 1,5 l kasvislientä 4 dl punaisia raakoja linssejä 2 tl kuivattua rakuunaa mustapippuria myllystä