header

Rypsiöljy on luonnollinen elintärkeiden omega-3-rasvahappojen lähde

Kalaöljyvalmisteet eivät korvaa kalaa, eikä niitä tarvitse syödä elintärkeää omega-3:a saadakseen, toteaa ravitsemusterapeutti Ursula Schwab Me Naisissa. Keskikokoisen ihmisen omega-3-rasvahappojen saannin turvaa esimerkiksi 2 ruokalusikallista rypsiöljyä päivässä.

Kerää rahaa joukkueelle tai koululuokalle myymällä laadukkaita Virgino-öljyjä!

Seurojen ja koulujen varainkeruuseen on nyt uusi, helppo ja kätevä mahdollisuus. Voit myydä korkealaatuisia, puhtaita kotimaisia Virgino-rypsiöljyjä ja ansaita samalla rahaa vaikkapa luokkaretken toteuttamiseen.

Miksi juuri Virginoa?

Kylmäpuristettu rypsiöljy edistää terveyttä monista syistä. Siinä on hyvin niukasti tyydyttyneitä rasvahappoja ja runsaasti suotuisaa kertatyydyttymätöntä öljyhappoa. Omega-6- ja omega-3-rasvahappoja siinä on ihmisen elimistölle ihanteellisessa suhteessa, 2:1. Kylmäpuristus säilyttää rypsin arvokkaat ominaisuudet ja ravintoaineet. Öljy irrotetaan rypsin siemenistä mekaanisella puristuksella,…

Virgino on osa terveellistä elämää

Hyvä terveys perustuu oikeanlaiseen ruokavalioon, liikuntaan ja positiiviseen elämänasenteeseen. Tasapainoiseen ruokavalioon kuuluu riittävä määrä hyviä rasvoja. Ne edistävät sydänterveyttä, pienentävät rytmihäiriöalttiutta, estävät veren hyytymistä ja alentavat kolesterolia. Pehmeät rasvat vaikuttavat suotuisasti aivoihin: muistiin, oppimiskykyyn ja mielialaan. Niillä on suuri vaikutus…

Kesäinen kaalisalaatti

Ainekset: 1 pieni varhaiskaali tai ½ isosta (n. 300g) 1 porkkana 1 dl hienonnettua lehtipersiljaa 1 valkosipulinkynsi ½ dl sitruunamehua 1 tl suolaa ½ dl kylmäpuristettua Virgino-rypsiöljyä 1 tl hienoa sokeria 2 tl Garam masala -mausteseosta

Savulohi-perunasalaatti varhaisperunoista

Ainekset: 600 g varhaisperunoita 300 g savustettua lohta ½ nippu retiisejä 2 kevätsipulia varsineen 1 maustekurkku kuutioituna (tuoretta tilliä)

Grillattu broilerisämpylä

Ainekset: 4 annosta 1 dl TyrniVirgino glasyyriä 400 g ohuita broilerinrintaviipaleita 150 g kesäistä kaalisalaattia 4 viipaletta pekonia 1 iso punasipuli ohuina viipaleina 4 viipaletta savujuustoa 4 kpl Sub-sämpylöitä tai tavallisia sämpylöitä

Täytetyt herkkusienet

4 annosta Ainekset: 12 kpl herkkusieniä Ø 8 cm ½ pkt viherpippurisulatejuustoa tai muuta mieleistäsi sulatejuustoa 4 rkl Luomu Virginoa ½ dl hienonnettua kirveliä

Päärynä-sinihomejuustoalkupala

Ainekset: 4 päärynää 100 g sinihomejuustoa pari desiä rucolaa ½ dl saksan- tai pekaanipähkinöitä 2 rkl juoksevaa hunajaa 2 rkl kylmäpuristettua Virgino-rypsiöljyä tai Virgino Rosmariiniöljyä muutama kierros mustapippuria myllystä

Tattarivohvelit

Annoksesta tulee n. 10 vohvelia gluteeniton Ainekset: 3 munaa 3,5 dl maitoa 1 dl kivennäisvettä 2 dl tattarijauhoja 1 tl leivinjauhetta 0,5 tl suolaa 1 rkl sokeria 0,5 dl Virgino rosmariiniöljyä (tai Virgino kylmäpuristettu rypsiöljy)