header

Grillilautanen rakentuu bratwursteista, lihapullista ja perunaviipaleista

kategoriassa Blogi

Grillatun ruoan tuoksu houkuttelee ja tekee kesäillasta juhlan. Grillilautasen voi koota monenlaisista aineksista, myös vaikkapa edelliseltä päivältä tähteeksi jääneistä lihapullista ja perunoista. Lisäksi voi grillata mm. maukkaita pikkumakkaroita ja paprikaa. Sivele kaikki grillattavat hyvällä öljyllä – kannattaa kokeilla Virginon erinomaisia makuöljyjä, Rosmariini-, Chili- tai Valkosipuliöljyä!

Broileri-halloumipizza valmistuu grillissäkin

kategoriassa Blogi

Grillauskausi on alkanut. Jos et ole vielä ehtinyt kokeilla viime kesien hittiä, grillissä valmistettua pizzaa, tee mehevä broileri-halloumipizza! Pizzan voi tietenkin valmistaa myös tavalliseen tapaan uunissa, mutta grillaamalla pohjasta tulee rapea ja murea. Grillattu pizza onnistuu hyvin, kun muistaa muutaman niksin.

WHO:lta suositukset muistisairauksien ehkäisyyn – syö hyvin ja liiku

kategoriassa Ajankohtaista

WHO on ensimmäistä kertaa julkaissut suositukset muistisairauksien ehkäisyyn. Noin joka kolmas Alzheimerin tautitapaus olisi ehkäistävissä ihmisen elintapoja muuttamalla. Oleellista elintavoissa on monipuolinen ja terveellinen ruokavalio, liikunnan harrastaminen ja verenpaineen saaminen normaalille tasolle.

Viime kesänä pakastetuista marjoista valmistuu gluteeniton marjapiirakka

kategoriassa Blogi

Pakasteeseen kannattaa vähitellen tehdä tilaa tulevan kesän marjasadolle. Gluteeniton marjapiirakka on herkullinen ja maistuu keliaakikkojen lisäksi kaikille muillekin. Juuri uunista otetun marjapiirakan lisukkeiksi sopivat vaniljakastike tai vaniljajäätelö. Nopea ja helppo herkku kahvipöytään!

Nopea munakas on arjen pelastus

kategoriassa Blogi

Kun tulen kotiin nälkäisenä ja väsyneenä, ja jääkaappi ammottaa tyhjyyttään, ratkaisu on usein munakas. Se valmistuu nopeasti ja ainesosia on vähän. Lisäksi munakas on herkullista ja täyttävää. Reseptiä voi muunnella monin tavoin, kunhan ainessuhteet ovat kohdallaan. Kerman sijaan nesteenä voi käyttää vettä, maitoa tai kasvipohjaista kermaa. Mausteet voi valita maun…

DASH-dieetti lähes puolittaa sydänsairausriskin – näin koostat päivän ateriat

kategoriassa Ajankohtaista

DASH-ruokavalion on todettu laskevan verenpainetta tehokkaasti. Tutkimuksen mukaan se voi miltei puolittaa riskin sairastua sydämen vajaatoimintaan. Dieetti on helppo koostaa. DASH-ruokavalioon on liitetty monia positiivisia terveysvaikutuksia. Sen on todettu muun muassa pitävän verenpaineen ja painon kurissa ja ehkäisevän kakkostyypin diabetesta. DASH-ruokavaliosta kirjoitti Iltalehti.

Romanttiselle illalliselle ankan rintaa palsternakkapyreen kera

kategoriassa Blogi

Kun suunnitelmissa on illallinen kahden kesken hieman paremman syötävän kera, kokeile vaihteeksi ankkaa. Rasvaisen ja mehevän ankanrinnan oikeaoppiseen paistamiseen kannattaa kiinnittää huomiota. Valmistaminen on silti yksinkertaista ja nopeaa. Lisukkeeksi sopivat palsternakka-perunapyree, Rosmariiniöljyssä paistetut herkkusienet ja raikas salaatti.