header

Rypsiöljyllä on ylivoimainen rasvahappokoostumus

Sydänliitto ja THL suosittavat kasvirasvoja. On hyvä muistaa, että eri kasviöljyjen terveellisyydessä on merkittäviä eroja. Rypsiöljy on sydänystävällinen valinta, sillä siinä on kaikista ruokaöljyistä vähiten epäterveellisiä tyydyttyneitä rasvahappoja. Sen rasvahapoista 95 prosenttia on tyydyttymättömiä.

Länsimainen ruokavalio sisältää harvoin tarpeeksi omega-3-rasvahappoja. Luontaisia omega-3:n lähteitä ovat rasvainen kala ja rypsiöljy. Korkealaatuinen kylmäpuristettu rypsiöljy on ainoa öljy, jossa on merkittävästi omega-3-rasvahappoja ja joka kestää hyvin myös paistamisen.
Yleisesti terveellisenä pidetty oliiviöljy ei sisällä omega-3-rasvahappoja lainkaan. Palmuöljy ja kylmäpuristettu kookosöljy puolestaan sisältävät suurimmaksi osaksi kovia, tyydyttyneitä rasvahappoja.
Katso eri öljyjen rasvahappokoostumukset oheisesta taulukosta!

 
rasvahappokoostumus taulukko

Pin It

Hyödynnä tähteet – broilerin lopuista syntyy kiusaus

kategoriassa Blogi

Ruuantähteitä voi käyttää monella tavoin hyödyksi seuraavan päivän aterian valmistukseen.Esimerkiksi kiusaukseen sopivat niin lihan, kalan,…

Mahtava Suomi -kampanja Saksassa

kategoriassa Ajankohtaista

Hieno kampanja Saksassa, Virgino mukana!

Virgino Elma messuilla

kategoriassa Ajankohtaista

7.-9.11.2014 pidetään Helsingin Messukeskuksessa Meidän viikonloppu. Yksi tapahtumista on Elma maaseutumessut, jossa myös Virgino on…